Akty prawne

Regulamin Zarządu

REGULAMIN
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Polna”1

Zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 19/2016 z dnia 12.07.2016 r.

§ 1

  1. Podstawy prawne Regulaminu Zarządu w Spółdzielni Mieszkaniowej „Polna”.
    1. Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r o Spółdzielniach Mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r. poz. 1222),
    2. Ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r poz. 1443),
    3. Ustawa z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1409)
    4. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o Rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. 2013 poz. 330)
    5. Statutu SM „Polna” w szczególności § 48 – 53.
    6. Regulaminy wewnętrzne SM „Polna”.
  2. Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „POLNA” , zwany dalej Zarządem, działa na podstawie w/w przepisów oraz niniejszego regulaminu.

§ 2

  1. Zarząd kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
  2. Zarząd inicjuje, organizuje i prowadzi działalność zapewniającą realizację celów i zadań statutowych SM „POLNA”, zgodnie z uchwałami podjętymi przez Walne Zgromadzenie oraz Radę Nadzorczą.

§ 3

  1. Zarząd składa się z trzech osób w tym Prezesa wybieranych przez Radę Nadzorczą spośród członków spółdzielni na okres 3 lat.
  2. Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Rady Nadzorczej.
  3. W skład Zarządu nie może wchodzić osoba pozostająca w związku małżeńskim lub w stosunku pokrewieństwa i powinowactwa z członkiem Rady Nadzorczej.
  4. Członek Zarządu może zrzec się pełnienia funkcji członka Zarządu w formie pisemnej rezygnacji złożonej do Rady Nadzorczej.

§ 4

  1. Zarząd podejmuje decyzje kolegialne w formie uchwał na odbywanych okresowo posiedzeniach.
  2. Decyzje kolegialne podejmowane w formie uchwał podejmowane są zwłaszcza w następujących sprawach:
    1. członkowskich,
    2. przydziału i zamiany lokali,
    3. wynajmowania lokali użytkowych i mieszkalnych przez Spółdzielnię z zachowaniem warunków § 29 statutu, występowania do Rady Nadzorczej w sprawie wykluczenia lub wykreślenia członka z rejestru członków spółdzielni,
    4. zwoływania Walnych Zgromadzeń,
    5. przygotowania sprawozdań dla Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia,
    6. inwestycji,
    7. nabywania, zbywania lub likwidacji środków trwałych oraz środków materialnych nietrwałych,
    8. zawierania umów nakładających na Spółdzielnię zobowiązania majątkowe,
    9. zasad wynagradzania pracowników Spółdzielni i regulaminu pracy,
    10. powoływania i odwoływania pełnomocników Zarządu oraz ustalania zakresu ich pełnomocnictw z zachowaniem zapisów § 50 ust. 1 Statutu ( z wyjątkiem pełnomocników procesowych ),
    11. powołania komisji ( inwentaryzacyjnej, kwalifikacyjnej i in. ),
  3. W sprawach nie wymienionych w ust. 2 bieżące decyzje w formie pisemnej mogą podejmować poszczególni członkowie Zarządu, stosownie do ustalonego podziału czynności.
  4. W okresie między posiedzeniami Zarząd wykonuje swoje funkcje w ramach podziału czynności pomiędzy członkami Zarządu.

§ 5

  1. Podział czynności pomiędzy członków zarządu powinien być dokonany w oparciu o poniższy schemat:
    1. Czynności w gestii Prezesa Zarządu:
      • Zwoływanie posiedzeń Zarządu i przewodniczenie im,
      • Prowadzenie spraw techniczno ‐ eksploatacyjnych i remontowych,
      • Prowadzenie spraw członkowskich oraz lokali użytkowych,
      • Współpraca z Radą Nadzorczą,
      • Współpraca z komisjami przy Radzie Nadzorczej (Techniczno Eksploatacyjną, Przetargową i in.)
      • Prowadzenie spraw prawnych,
      • Prowadzenie spraw administracyjnych,
      • Prowadzenie i nadzór w sprawach finansowych.
    2. Czynności w gestiach członków zarządu:
      • Prowadzenie protokołów Zarządu.,
      • Prowadzenie Książki awarii oraz kontrola dokonanych napraw;
      • Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego.
      • Współpraca z komisjami przy Radzie Nadzorczej (Porządku Domowego, Techniczno Eksploatacyjną, Przetargową i in.)
      • Udział w prowadzeniu spraw członkowskich oraz lokali użytkowych;
      • Udział w sprawach administracyjnych;
      • Udział w prowadzeniu spraw prawnych;
      • Udział w sprawach finansowych;
      • Udział w prowadzeniu spraw techniczno‐eksploatacyjnych i remontowych;
  2. Propozycje szczegółowego podziału czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu dokonuje Zarząd Spółdzielni i przedstawia je do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej.
  3. Podział czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu uchwala Rada Nadzorcza a Zarząd podaje je do wiadomości członków Spółdzielni.
    Uchwała zawierająca podział czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu stanowi integralną część regulaminu Zarządu.

§ 6

Członkowie Zarządu, na prośbę Rady Nadzorczej, są zobowiązani uczestniczyć w jej posiedzeniach oraz udzielać potrzebnych wyjaśnień i przedkładać żądane materiały.

§ 7

  1. Zarząd prowadzi gospodarkę Spółdzielni w ramach ustalonych planów i wykonuje związane z tym czynności organizacyjne i finansowe.
  2. Członkowie Zarządu kierują i nadzorują działalność podporządkowanych im bezpośrednio komórek organizacyjnych Spółdzielni, stosownie do podziału czynności.
  3. Prezes Zarządu może wstrzymać wykonanie decyzji członka Zarządu i skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez cały Zarząd.
  4. Prezes koordynuje pracę Zarządu a nadto:
    1. zwołuje posiedzenia Zarządu,
    2. ustala porządek obrad,
    3. przewodniczy na posiedzeniach Zarządu,
    4. na czas swojej nieobecności ustanawia jednego z członków Zarządu swoim zastępcą.
  5. W razie nieobecności prezesa – czynności wymienione w ust.4 pp. a,b,c wykonuje jego zastępca.

§ 8

  1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, co najmniej dwa razy w miesiącu, zwołuje je prezes zarządu a w razie jego nieobecności członek zarządu zastępujący prezesa.
  2. Za należyte przygotowanie materiałów, które mają być rozpatrywane przez Zarząd, odpowiadają członkowie Zarządu, zgodnie z podziałem czynności.

§ 9

  1. W posiedzeniach Zarządu, na których będą podejmowane uchwały w sprawach wyszczególnionych w par. 4 ust. 2, mogą brać udział (bez głosu stanowiącego), członkowie Rady Nadzorczej, zaproszeni pracownicy Spółdzielni oraz inne zaproszone osoby.
  2. Zawiadomienie pisemne o terminie posiedzenia Zarządu, na których będą podejmowane uchwały w sprawach wyszczególnionych w par. 4 ust. 2, wraz z porządkiem obrad doręcza się członkom Rady i innym zaproszonym osobom przynajmniej na 5 dni przed wyznaczonym terminem. Do zawiadomienia w miarę możliwości należy dołączyć projekty uchwał i inne materiały dotyczące spraw, które mają być rozpatrywane przez Zarząd.

§ 10

  1. Uchwały Zarządu są ważne, jeżeli podjęte zostały przez co najmniej dwóch członków zarządu.
  2. Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
  3. W razie nagłej potrzeby, podjęcie uchwały może nastąpić przez podpisanie projektu uchwały kolejno przez członków Zarządu.

§ 11

  1. Posiedzenia Zarządu są protokołowane w księdze protokołów, natomiast podjęte uchwały zapisywane w księdze uchwał.
  2. Protokół z posiedzenia Zarządu powinien zawierać:
    1. numer kolejny i datę posiedzenia,
    2. nazwiska członków Zarządu i innych osób obecnych na posiedzeniu,
    3. porządek obrad,
    4. zwięzłe streszczenie referowanych spraw,
    5. wymienienie załączników stanowiących integralną treść protokółu.
  3. Protokół podpisują członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu oraz osoba protokołująca. Wszelkie dokumenty zawierające informacje o charakterze księgowym muszą być dodatkowo podpisane przez osobę odpowiedzialną za obsługę księgową spółdzielni.
  4. Plany, sprawozdania, uchwały, wnioski i inne materiały będące przedmiotem obrad, powinny być załączone do protokołu.
  5. Treść podjętych uchwał, Zarząd przesyła członkom Rady Nadzorczej raz na 2 tygodnie w formie elektronicznej.

§ 12

  1. Oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Spółdzielni składają przez swoje podpisy pod pieczątką Spółdzielni co najmniej dwaj członkowie zarządu lub jeden członek zarządu i osoba do tego upoważniona ( pełnomocnik zarządu ).
  2. W sprawach dotyczących dysponowania środkami pieniężnymi i trwałymi, oprócz podpisów członków Zarządu niezbędny jest także podpis osoby odpowiedzialnej za obsługę księgową spółdzielni.

§ 13

  1. Przekazywanie czynności przez ustępujący Zarząd nowemu Zarządowi lub Radzie Nadzorczej dokonywane jest w formie protokołu zdawczo-odbiorczego. Obowiązek ten dotyczy również przekazywania funkcji przez poszczególnych członków Zarządu.
  2. Protokół zdawczo-odbiorczy powinien zawierać wykaz przekazywanych akt oraz dokumentów z opisem stanu prowadzonych spraw.
  3. Protokół zdawczo-odbiorczy, o którym mowa w ust. 1 i 2, podpisują osoby uczestniczące w czynnościach przekazywania, sporządza się w trzech egzemplarzach po jednym dla: przekazującego, przejmującego i do akt Spółdzielni.

§ 14

Zarząd obowiązany jest do właściwego przechowywania w pomieszczeniach do tego przeznaczonych, całości dokumentacji Spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 15

Członkowie Zarządu pełnią swoje funkcje społecznie lub za wynagrodzeniem. Za posiedzenia mogą otrzymywać wynagrodzenie w wysokości określanej przez Radę Nadzorczą ( § 50 p.2 statutu ).

§ 16

Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 08-09-2015 roku uchwałą 16/2015 i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

SEKRETARZ RADY NADZORCZEJ

Elżbieta Giemza

PRZEWODNICZĄCY RADY NADZORCZEJ

Bogdan Rybicki

Regulamin Zarządu - 220160712 przyjęty uchwałą RN 19/2016

Do pobrania

Dokumenty w formacie PDF