- Strona
główna - Ogłoszenia
- O spółdzielni
- Organy
Statutowe - Akty
prawne - Sprawozdania
i plany - Kontakt
- Logowanie
do S.bit
Akty prawne
Regulamin Zarządu
REGULAMIN
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Polna”1
Zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 19/2016 z dnia 12.07.2016 r.
§ 1
- Podstawy prawne Regulaminu Zarządu w Spółdzielni Mieszkaniowej „Polna”.
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r o Spółdzielniach Mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r. poz. 1222),
- Ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r poz. 1443),
- Ustawa z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1409)
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o Rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. 2013 poz. 330)
- Statutu SM „Polna” w szczególności § 48 – 53.
- Regulaminy wewnętrzne SM „Polna”.
- Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „POLNA” , zwany dalej Zarządem, działa na podstawie w/w przepisów oraz niniejszego regulaminu.
§ 2
- Zarząd kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
- Zarząd inicjuje, organizuje i prowadzi działalność zapewniającą realizację celów i zadań statutowych SM „POLNA”, zgodnie z uchwałami podjętymi przez Walne Zgromadzenie oraz Radę Nadzorczą.
§ 3
- Zarząd składa się z trzech osób w tym Prezesa wybieranych przez Radę Nadzorczą spośród członków spółdzielni na okres 3 lat.
- Członek Zarządu nie może być jednocześnie członkiem Rady Nadzorczej.
- W skład Zarządu nie może wchodzić osoba pozostająca w związku małżeńskim lub w stosunku pokrewieństwa i powinowactwa z członkiem Rady Nadzorczej.
- Członek Zarządu może zrzec się pełnienia funkcji członka Zarządu w formie pisemnej rezygnacji złożonej do Rady Nadzorczej.
§ 4
- Zarząd podejmuje decyzje kolegialne w formie uchwał na odbywanych okresowo posiedzeniach.
- Decyzje kolegialne podejmowane w formie uchwał podejmowane są zwłaszcza w następujących sprawach:
- członkowskich,
- przydziału i zamiany lokali,
- wynajmowania lokali użytkowych i mieszkalnych przez Spółdzielnię z zachowaniem warunków § 29 statutu, występowania do Rady Nadzorczej w sprawie wykluczenia lub wykreślenia członka z rejestru członków spółdzielni,
- zwoływania Walnych Zgromadzeń,
- przygotowania sprawozdań dla Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia,
- inwestycji,
- nabywania, zbywania lub likwidacji środków trwałych oraz środków materialnych nietrwałych,
- zawierania umów nakładających na Spółdzielnię zobowiązania majątkowe,
- zasad wynagradzania pracowników Spółdzielni i regulaminu pracy,
- powoływania i odwoływania pełnomocników Zarządu oraz ustalania zakresu ich pełnomocnictw z zachowaniem zapisów § 50 ust. 1 Statutu ( z wyjątkiem pełnomocników procesowych ),
- powołania komisji ( inwentaryzacyjnej, kwalifikacyjnej i in. ),
- W sprawach nie wymienionych w ust. 2 bieżące decyzje w formie pisemnej mogą podejmować poszczególni członkowie Zarządu, stosownie do ustalonego podziału czynności.
- W okresie między posiedzeniami Zarząd wykonuje swoje funkcje w ramach podziału czynności pomiędzy członkami Zarządu.
§ 5
- Podział czynności pomiędzy członków zarządu powinien być dokonany w oparciu o poniższy schemat:
- Czynności w gestii Prezesa Zarządu:
- Zwoływanie posiedzeń Zarządu i przewodniczenie im,
- Prowadzenie spraw techniczno ‐ eksploatacyjnych i remontowych,
- Prowadzenie spraw członkowskich oraz lokali użytkowych,
- Współpraca z Radą Nadzorczą,
- Współpraca z komisjami przy Radzie Nadzorczej (Techniczno Eksploatacyjną, Przetargową i in.)
- Prowadzenie spraw prawnych,
- Prowadzenie spraw administracyjnych,
- Prowadzenie i nadzór w sprawach finansowych.
- Czynności w gestiach członków zarządu:
- Prowadzenie protokołów Zarządu.,
- Prowadzenie Książki awarii oraz kontrola dokonanych napraw;
- Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego.
- Współpraca z komisjami przy Radzie Nadzorczej (Porządku Domowego, Techniczno Eksploatacyjną, Przetargową i in.)
- Udział w prowadzeniu spraw członkowskich oraz lokali użytkowych;
- Udział w sprawach administracyjnych;
- Udział w prowadzeniu spraw prawnych;
- Udział w sprawach finansowych;
- Udział w prowadzeniu spraw techniczno‐eksploatacyjnych i remontowych;
- Czynności w gestii Prezesa Zarządu:
- Propozycje szczegółowego podziału czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu dokonuje Zarząd Spółdzielni i przedstawia je do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej.
- Podział czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu uchwala Rada Nadzorcza a Zarząd podaje je do wiadomości członków Spółdzielni.
Uchwała zawierająca podział czynności pomiędzy poszczególnych członków zarządu stanowi integralną część regulaminu Zarządu.
§ 6
Członkowie Zarządu, na prośbę Rady Nadzorczej, są zobowiązani uczestniczyć w jej posiedzeniach oraz udzielać potrzebnych wyjaśnień i przedkładać żądane materiały.
§ 7
- Zarząd prowadzi gospodarkę Spółdzielni w ramach ustalonych planów i wykonuje związane z tym czynności organizacyjne i finansowe.
- Członkowie Zarządu kierują i nadzorują działalność podporządkowanych im bezpośrednio komórek organizacyjnych Spółdzielni, stosownie do podziału czynności.
- Prezes Zarządu może wstrzymać wykonanie decyzji członka Zarządu i skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez cały Zarząd.
- Prezes koordynuje pracę Zarządu a nadto:
- zwołuje posiedzenia Zarządu,
- ustala porządek obrad,
- przewodniczy na posiedzeniach Zarządu,
- na czas swojej nieobecności ustanawia jednego z członków Zarządu swoim zastępcą.
- W razie nieobecności prezesa – czynności wymienione w ust.4 pp. a,b,c wykonuje jego zastępca.
§ 8
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, co najmniej dwa razy w miesiącu, zwołuje je prezes zarządu a w razie jego nieobecności członek zarządu zastępujący prezesa.
- Za należyte przygotowanie materiałów, które mają być rozpatrywane przez Zarząd, odpowiadają członkowie Zarządu, zgodnie z podziałem czynności.
§ 9
- W posiedzeniach Zarządu, na których będą podejmowane uchwały w sprawach wyszczególnionych w par. 4 ust. 2, mogą brać udział (bez głosu stanowiącego), członkowie Rady Nadzorczej, zaproszeni pracownicy Spółdzielni oraz inne zaproszone osoby.
- Zawiadomienie pisemne o terminie posiedzenia Zarządu, na których będą podejmowane uchwały w sprawach wyszczególnionych w par. 4 ust. 2, wraz z porządkiem obrad doręcza się członkom Rady i innym zaproszonym osobom przynajmniej na 5 dni przed wyznaczonym terminem. Do zawiadomienia w miarę możliwości należy dołączyć projekty uchwał i inne materiały dotyczące spraw, które mają być rozpatrywane przez Zarząd.
§ 10
- Uchwały Zarządu są ważne, jeżeli podjęte zostały przez co najmniej dwóch członków zarządu.
- Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
- W razie nagłej potrzeby, podjęcie uchwały może nastąpić przez podpisanie projektu uchwały kolejno przez członków Zarządu.
§ 11
- Posiedzenia Zarządu są protokołowane w księdze protokołów, natomiast podjęte uchwały zapisywane w księdze uchwał.
- Protokół z posiedzenia Zarządu powinien zawierać:
- numer kolejny i datę posiedzenia,
- nazwiska członków Zarządu i innych osób obecnych na posiedzeniu,
- porządek obrad,
- zwięzłe streszczenie referowanych spraw,
- wymienienie załączników stanowiących integralną treść protokółu.
- Protokół podpisują członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu oraz osoba protokołująca. Wszelkie dokumenty zawierające informacje o charakterze księgowym muszą być dodatkowo podpisane przez osobę odpowiedzialną za obsługę księgową spółdzielni.
- Plany, sprawozdania, uchwały, wnioski i inne materiały będące przedmiotem obrad, powinny być załączone do protokołu.
- Treść podjętych uchwał, Zarząd przesyła członkom Rady Nadzorczej raz na 2 tygodnie w formie elektronicznej.
§ 12
- Oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Spółdzielni składają przez swoje podpisy pod pieczątką Spółdzielni co najmniej dwaj członkowie zarządu lub jeden członek zarządu i osoba do tego upoważniona ( pełnomocnik zarządu ).
- W sprawach dotyczących dysponowania środkami pieniężnymi i trwałymi, oprócz podpisów członków Zarządu niezbędny jest także podpis osoby odpowiedzialnej za obsługę księgową spółdzielni.
§ 13
- Przekazywanie czynności przez ustępujący Zarząd nowemu Zarządowi lub Radzie Nadzorczej dokonywane jest w formie protokołu zdawczo-odbiorczego. Obowiązek ten dotyczy również przekazywania funkcji przez poszczególnych członków Zarządu.
- Protokół zdawczo-odbiorczy powinien zawierać wykaz przekazywanych akt oraz dokumentów z opisem stanu prowadzonych spraw.
- Protokół zdawczo-odbiorczy, o którym mowa w ust. 1 i 2, podpisują osoby uczestniczące w czynnościach przekazywania, sporządza się w trzech egzemplarzach po jednym dla: przekazującego, przejmującego i do akt Spółdzielni.
§ 14
Zarząd obowiązany jest do właściwego przechowywania w pomieszczeniach do tego przeznaczonych, całości dokumentacji Spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 15
Członkowie Zarządu pełnią swoje funkcje społecznie lub za wynagrodzeniem. Za posiedzenia mogą otrzymywać wynagrodzenie w wysokości określanej przez Radę Nadzorczą ( § 50 p.2 statutu ).
§ 16
Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 08-09-2015 roku uchwałą 16/2015 i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
SEKRETARZ RADY NADZORCZEJ
Elżbieta Giemza
PRZEWODNICZĄCY RADY NADZORCZEJ
Bogdan Rybicki
Regulamin Zarządu - 220160712 przyjęty uchwałą RN 19/2016
Do pobrania
Dokumenty w formacie PDF
© SM Polna 54