Akty prawne

Regulamin Rady Nadzorczej

REGULAMIN
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „POLNA”1

§ 1

Rada Nadzorcza, zwana dalej „ Radą „ działa na zasadach określonych przepisami ustawy z dnia 16 września 1982 roku Prawo Spółdzielcze ( Dz. U. Nr 54 poz. 288 z późniejszymi zmianami ), statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „ POLNA ” w szczególności § 41 – 47, oraz niniejszego regulaminu.

§ 2

  1. Przewodniczący Rady , jego zastępca i sekretarz stanowią Prezydium Rady.
  2. Do obowiązków Prezydium Rady należy w szczególności opracowywanie projektów uchwał i innych materiałów, które mogą być przedmiotem obrad, ustalenie porządku obrad i wyznaczanie terminów posiedzeń.

§ 3

  1. Porządek obrad każdego posiedzenia Rady powinien między innymi przewidywać:
    1. przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia,
    2. wykaz spraw przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniu,
    3. sprawy wniesione.
  2. Zawiadomienie pisemne o terminie posiedzenia Rady wraz z porządkiem obrad doręcza się członkom Rady przynajmniej na 5 dni przed wyznaczonym terminem. Do zawiadomienia w miarę możliwości powinny być dołączone projekty uchwał i inne materiały dotyczące spraw, które mogą być rozpatrywane przez Radę.
  3. Jeżeli w porządku obrad znajduje się sprawa dotycząca wykluczenia, lub wykreślenia członka z rejestru członków o czasie i miejscu posiedzenia Rady, która ma podjąć decyzję w tej sprawie, zainteresowanego członka Spółdzielni zawiadamia pisemnie Zarząd, co najmniej na siedem dni przed terminem posiedzenia z podaniem informacji o prawie członka do składania wyjaśnień. Jeżeli zainteresowany, prawidłowo zawiadomiony o terminie po siedzenia, nie przybędzie na posiedzenie Rady i nie dostarczy usprawiedliwienia swojej nieobecności, Rada może rozpatrzyć sprawę bez jego udziału.
  4. Każdy członek Rady może zgłosić przewodniczącemu wniosek o umieszczenie konkretnej sprawy w porządku obrad najbliższego posiedzenia, podobne prawo przysługuje Zarządowi Spółdzielni, łącznie z prawem wnioskowania o zmianę porządku obrad.

§ 4

W posiedzeniach Rady mogą brać udział członkowie Zarządu, zaproszone osoby z głosem doradczym oraz członkowie spółdzielni. Rada może wyłączyć jawność obrad.

§ 5

  1. Członek Rady, który nie może brać udziału w posiedzeniu, jest obowiązany usprawiedliwić swoją nieobecność.
  2. W razie trzykrotnej nieusprawiedliwionej nieobecności na posiedzeniach, Rada może wystąpić na najbliższym Walnym Zgromadzeniu o odwołanie go ze swojego składu.

§ 6

  1. Posiedzenie prowadzi przewodniczący Rady lub jego zastępca.
  2. Przewodniczący stwierdza prawidłowość zwołania posiedzenia i jego zdolność do podejmowania uchwał.
  3. Po przedstawieniu przez referentów sprawy zamieszczonej w danym punkcie porządku obrad i uzyskaniu wyjaśnień przedstawicieli Zarządu oraz dodatkowych opinii, przewodniczący otwiera dyskusję, udzielając uczestnikom posiedzenia głosu w kolejności zgłaszania się. Za zgoda obecnych, dyskusja może być prowadzona nad kilkoma punktami porządku obrad łącznie.
  4. W sprawach formalnych, przewodniczący udziela głosu poza kolejnością zgłaszania się. Za wnioski w sprawach formalnych uważa się wnioski dotyczące sposobu obradowania i głosowania.
  5. Wnioski i oświadczenia do protokółu mogą być zgłaszane ustnie, przewodniczący może zarządzić złożenie wniosków lub oświadczeń na piśmie.

§ 7

  1. Po zakończeniu dyskusji, jeżeli temat wymaga podjęcia uchwały, przewodniczący poddaje zgłoszone wnioski pod głosowanie, wnioski dalej idące są głosowane w pierwszej kolejności.
  2. Uchwały Rady są wpisywane do księgi uchwał, którą prowadzi sekretarz Rady, < li>Członek Rady nie uczestniczy w głosowaniu nad uchwałą w sprawie osobiście go dotyczącej.

§ 8

  1. Rada podejmuje uchwały większością głosów za lub przeciw, przy obecności co najmniej trzech członków jej składu.
  2. Głosowanie odbywa się jawnie z wyjątkiem wyborów i odwoływania członków Zarządu, które dokonywane są w głosowaniu tajnym. Na żądanie członka Rady obecnego na jej posiedzeniu, przewodniczący zarządza tajne głosowanie także w innych sprawach

§ 9

  1. Z posiedzeń Rady sporządza się protokół. Protokóły podpisuje przewodniczący względnie jego zastępca oraz sekretarz Rady.
  2. Uchwały Rady w sprawach wynikających ze stosunku członkostwa i innych, w których przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia, powinny być zaprotokołowane wraz z uzasadnieniem. Za właściwe przechowywanie protokółów i dokumentów związanych z działalnością Rady odpowiada prezydium Rady.

SEKRETARZ WALNEGO ZGROMADZENIA

Iwona Korn

PRZEWODNICZĄCY WALNEGO ZGROMADZENIA

Marta Borkowska

1 Zmieniony Uchwałą nr 15 Walnego Zgromadzenia z dnia 10 grudnia 2012 roku

Do pobrania

Dokumenty w formacie PDF